Wednesday, April 28, 2010

seX eDucation??xpayahla..

Posted by StokisUbijaga at 10:58 AM
entry ini mungkin sedikit serius..tapi rsnye terpanggil utk bercerita pnjg lebar..

ingt lagi dolu-dolu..ms aku amik biologi ms upper form,sebut jer psl sex reproduksi,sume dak pompuan muke merah padam n dak laki tersengih2..

cube bygkan jika reproduksi ni dijadikan subjek dlm pembelajaran macam BM, BI, PAI dan lain2..

sedangkan ms aku skolah,dh malu gile2 blaja bnde nih,inikan plak dijadikan subjek?xpayahla..
aku sgt2 sokong usaha murni kerajaan yang amik serius hal ini dan TIDAK mengaplikasikannya..thumbs up to Menteri Pelajaran..

kenapa aku sokong tindakan kerajaan ini?

1. Nak watpe?nak tambahkan lagi bilangan bayi yang kena buang kat tong sampah ker?

2. Tak sesuai dengan adat ketimuran..Orang Timur ni penuh dgn kesopanan..bab2 sex ni adlah bab2 yang sensitif dan tak sesuai untuk diketengahkan.. Soal sex sume org suke..100% mesti stuju dgn aku..coz ia melibatkan lelaki dan perempuan..sdangkan topik cinta pon mendapat ranking tertinggi, ini kan pula SEX??btol x?

3. Salah satu agenda Barat nak menjatuhkan orang Islam..kite nak moden,xpyah ikut org Barat pon xpe..maju dgn cara tersendiri..penuh dgn ketimuran..ade bukti ke,hanya ikut org Barat je boleh maju? 
tgk org Jepon, ok jer..negara maju jgk ape tapi stil kekalkan tradisi dan adat diorang...

4. Aku berfikiran ortodok kalau bab2 sex ni..sori,tapi i do have open minded but in SEX, i really didn't like it to spread in public..boleh je sebarkan ape2 di public but not SEx ok..

5. Ibu bapa yang bertanggungjawab dalam kes pembuangan bayi..bukan pembelajaran di skolah..knp aku tuding jari pada ibu bapa jer?org lain mmg bert/jwb jgk tapi x seberat ibu bapa..didikan do and don'ts dalam rumah perlu diingatkan pada anak2..aku blom pon jadik seorang ibu,(hopefully x lama lagi..Aminn..) tapi aku hanya memerhati insan2 yang berjaya menjadi sepasang ibubapa yang mithali..aku sgt respek..asasnye, didikan ms ank2 dlm proses membesar..nanti aku tulis di entry lain khusus untuk ini..

okeh,dah tamat sesi membebel..entry ni adlh pndgn peribadi..lau de sespe yang xstuju,sile la menulis komentar kpd sy yer..sy menantikannya..

p/s: saya budak baru belajar;)

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Yusra's Closet Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez