Friday, May 14, 2010

air mataku menitis jua..

Posted by StokisUbijaga at 11:52 AM
salam..
akhirnya, AdaMaya abis sudah..lepas ni mesti hari2ku sunyi tnpa Adam...huhu(ek,jgn gedik lor..cik abg nk cmpak mane?)kikiki..


aku menangis?
yup, insan yang bernama izzati ni mmg mudah mengalirkan airmata..tapi semalam, aku macam terasa aku ni jelmaan Maya..i ni mmg emotional..huhuhu
cerita ni mmg sesuai bagi mereka2 yang telah, sedang dan akan curang..Aku tak suke..
I'm not one of them ok..nauzubillah min zalik..moga dijauhkan..
hubby ku sudah terlalu baik,tiada sape yang dapat menggantikan beliau di hati hamba..luv u bang..

Sedikit bingkisan aku terhadap cerita ini

For the first, aku dah agak cerita ini memang kesinambungan I'm Not Single..sebab lagu Yang Terindah tu mmg aku ingat sangat..

Bagiku cerita ni peringatan sebenarnya, jodoh pertemuan bukan di tangan manusia..
Tak kirela 10 tahun ke anda bercinta, tapi kalau memang Tiada Jodoh, anda tidak akan bersama selama-lamanya kerana ALLAH tahu apa yang terbaik buat anda..

Lagi satu, cerita ni bagus bagi mereka-mereka yang telah,sedang dan berniat untuk curang..
percaya dan akurla bahawa insan yang telah melalui saat2 Selepas Lafaz Itu, adalah yang terbaik untuk anda..dia adalah pelengkap pada anda..redhala akan insan itu...sehebat mana cinta anda hadir unutk orang lain, cinta itu tidak akan lengkap tanpa ikatan yang sah..cinta itu tidak akan dapat mengubah kenyataan bahawa anda miliknya..
Cinta itu tak buta..manusia yang butA menilai erti cinta itu sebenarnya
Kita tidak akn merasa kekosongan bila dia ada di depan mata,,,tapi, bila sudah kehilangan, baru nak menghargainya(hopefully masih bellom terlambat)..

Cite ni pon berkaitan dengan tanggungjawab suami isteri..
AdAm adalah gambaran suami dan bapa yang mithali..even die teruk macam mane pon kena sakit ati dengan Maya,die tetap tunaikan t/jawabnye..malu pulak aku sbg wanita bile tgk Maya buat tak kisah pasal t/jwb die..hurm..

kebanyakan plot2 dalam cite ini berkait dengan kisah kekeluargaan.sangat bagus untuk dipraktikkan dalam kehidupan seharian(tapi tidak yang curang itu...ok)..

cite ni penuh dengan kasih sayang..sebab itu aku sangat suke pada cite ni..ia mengajak penonton berkasih sayang..

endingnye sangat sweet tapi rasenye akn lebey sweet kalau Dani tu masuk hospital orang gila..hehe..pastu,ape kesudahan Lisa???sungguh tidak adil aku rase bagi insan sebaik die keseorangan..huhu

ok then, cukup x aku merapu?heee..

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Yusra's Closet Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez